Obserwatorzy

środa, 18 listopada 2015

Poinsettia- szybki kursik, na proste wykonanie

Witam witam!!!

Post znów z opóźnieniem, ale ledwo doszłam do siebie, o tym jednak w kolejnym poście, bo to nie ten temat.

Co prawda najpierw miałam pokazać jak zrobić innego kwiatka, ale z racji zbliżających się świąt, ten chyba bardziej będzie przydatny.

Poinsettia (zwana potocznie- Gwiazdą betlejemską ) nie jest trudna do zrobienia. Są co prawda bardziej rzetelne kwiaty, i takie tyle o ile bo kolorystycznie zbliżone czy  wyglądem, ja Wam pokaże taki według mnie najprostszy w wykonaniu.


Potrzebujemy kilku rzeczy- podstawa to nożyczki, świeca, wstążka, i wycięty z tekturki kształt płatka.


Możemy zrobić dwa rodzaje płatków, na spód większe, na wierzch minimalnie większe, ja tym razem zrobiłam wszystkie takie same-
czyli nacięłam 10 płatków.




Każdy opalamy delikatnie nad płomieniem, na koniec składamy na połowę tak by błyszcząca strona była wewnątrz, i przypalamy (również delikatnie, tak by nie przepalić tasiemki) złożony brzeg płatka




Po rozłożeniu powinien wyglądać tak-


Tak przygotowane listki zaczynami sklejać, można klejem na gorąco, ale dla początkujących polecam również klej silikonowy transparentny, co prawda trwa to dłużej, bo klej dłużej wysycha, ale jest możliwość poprawienia płatków. Można też wyciąć małe kółeczko i doklejać płatki na nim, tak jak pokazywałam w poprzednich kursikach. 



Pierwsza warstwa gotowa, naklejamy górną-


Środek kwiatka można udekorować według uznania, koralikami, brokatem, ja użyłam pręcików


Nie robiłam listków, ale można zrobić je tak samo jak płatki naszego kwiatka.

Proste prawda??

Te gwiazdy zdobią moją kolorową bombkę-


W poprzednich latach wykorzystałam je w innych celach -







Jeśli skorzystacie kiedyś z moich kursików, to pochwalcie się, będzie mi na prawdę bardzo miło.


6 komentarzy:

  1. Super kursik, może kiedyś wypróbuję, ale boję się przypalania wstążki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie masz się czego bać na prawdę. Wystarczy bokiem do płomienia świeci przykładać tasiemkę. I nie całkiem w ogień

      Usuń
  2. wspanialy kursik piękne prace

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczna! Szczególnie podoba mi się w tych wiankach :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde słówko :*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...